Długopisy reklamowe mają znaczenie marketingowo-promocyjne.

Jak skutecznie przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów i zyskać sobie ich sympatię? Najlepszym sposobem by osiągnąć ten cel, jest podarunek taki jak długopisy reklamowe. Któż z nas nie lubi być czymś obdarowany, na dodatek z uśmiechem wręczającego i słowami zapewniającymi, że zawsze będziemy mile widzianymi gośćmi w danym sklepie, firmie, instytucji czy przedsiębiorstwie?

„Nasz klient, nasz pan” - takie słowa działają zachęcająco na każdego, kto je odwiedza. Jeśli na dodatek dostaniemy miły prezent jako dowód wdzięczności za zrobione właśnie zakupy, tym chętniej ponownie zjawimy się w danym miejscu, gdy będziemy potrzebować produktu oferowanego przez tę przyjazną firmę.

Wiele instytucji i firm, by zaistnieć na rynku, prezentuje swoje usługi i produkty na różnego rodzaju targach, wręczając przechodniom najróżniejsze gadżety, między innymi długopisy reklamowe. Taki długopis stanowi swego rodzaju wizytówkę. Często zawiera bowiem nazwę instytucji, jej adres lub telefon. Czasem długopisy odznaczają się krótkimi hasłami reklamowymi bądź ciekawym sloganem, który łatwo zapamiętać kojarząc go z daną firmą czy branżą.

Producenci zaś zapewniają sobie, że mając ich długopis pod ręką i używając go w codziennej pracy, utrwalimy sobie dane hasło w pamięci, co w konsekwencji przełoży się następnie na zwiększenie sprzedaży i pozytywne opinie konsumentów.